Japońska wersja BuzzFeed

Wersja japońska

Japońska wersja Amerykańskiej popularnej strony internetowej BuzzFeed, here  źródłem profitu są reklamy w formie artykułów

Swoją działalność rozpoczęła japońska wersja informacyjnej strony internetowej ,,BuzzFeed??, która dobrze prosperuje w Stanach Zjednoczonych. Ich strategia zarabiania pieniędzy polega na udostępnianiu przez facebook?a wiadomości połączonych z reklamami, które kształtem przypominają artykuł. Ich celem jest wkładanie dużo sił w ,,badanie informacji??, jednak pojawia się też problem dotyczący tego ile reklamy powinno być w artykule.

20 stycznia BuzzFeed Japan, mający swoją siedzibę w Tokio, w który inwestuje amerykański BuzzFeed i japoński Yahoo po raz pierwszy przeprowadził konferencję prasową . Na tej konferencji redaktor naczelny japońskiej wersji BuzzFeed, Kota Daisuke, powiedział z dumą : ,, Nasza metoda nie polega na tym, że ludzie wchodzą na naszą stronę, ale na tym , że otrzymują informacje tam gdzie się znajdują.??

BuzzFeed? założony w 2006 roku dokonał dokładnej analiz techniki rozprzestrzeniania się artykułu poprzez pocztę szeptaną. Dzięki temu, że szlifują umiejętność w tworzeniu tytułów, przykładowo na facebook?u liczba czytelników wzrosła. Miesięcznie odwiedza tę stronę 200 milinów użytkowników z całego świata. Więcej niż połowa ma mniej niż 34 lata.

Asahi Shinbun, 20.1.2016

Tłumaczenie: Paulina Filipkowska, III rok japonistyki